تبلیغات
Apple :: Mobile SNS - Apple News & Tutorials :: - اپل استور ها چگونه باید جذابیت خود را حفظ کنند
Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
آرشیو Archive
شهریور 1393 ، 43
مرداد 1393 ، 28
تیر 1393 ، 17
خرداد 1393 ، 13
اردیبهشت 1393 ، 20
فروردین 1393 ، 16
اسفند 1392 ، 15
بهمن 1392 ، 18
دی 1392 ، 33
آذر 1392 ، 17
آبان 1392 ، 53
مهر 1392 ، 79
شهریور 1392 ، 44
مرداد 1392 ، 14
تیر 1392 ، 33
خرداد 1392 ، 35
اردیبهشت 1392 ، 31
فروردین 1392 ، 75
اسفند 1391 ، 15
بهمن 1391 ، 72
دی 1391 ، 64
آذر 1391 ، 23
آبان 1391 ، 54
مهر 1391 ، 88
شهریور 1391 ، 236
مرداد 1391 ، 298
تیر 1391 ، 91
خرداد 1391 ، 79
اردیبهشت 1391 ، 198
فروردین 1391 ، 158
اسفند 1390 ، 18
آذر 1390 ، 5
آبان 1390 ، 63
مهر 1390 ، 390
شهریور 1390 ، 106
تیر 1390 ، 1
خرداد 1390 ، 1
اسفند 1389 ، 6
بهمن 1389 ، 7
دی 1389 ، 48
فروردین 1389 ، 12
اسفند 1388 ، 17
اپل استور ها چگونه باید جذابیت خود را حفظ کنند
نوشته شده در : جمعه 17 مرداد 1393 | توسط : Mobile SNS Corporation

متنی که در ادامه خواهید خواند تجربه یکی از مشتریان اپل است که نشان می دهد شرکت بزرگ و محبوبی چون اپل هم می تواند عیب هایی عجیب داشته باشد. اگر این اتفاق برای اپل افتاده است، پس می تواند در شرکت های دیگر هم رخ دهد. 20130813_3

اخیرا با استفاده از وبسایت اپل استور محله مان یک قرار ملاقات با یک نابغه (همان فروشنده های اپل) گذاشتم. ساعت آن هم ۹ صبح بود؛ دقیقا زمانی که مغازه باز می شود. دومین فردی بودم که به آن جا رسیدم. حدود ۱۵ دقیقه منتظر نابغه ماندم ولی هنوز خبری از او نبود، در همین مدت دو یا سه نابغه دیگر آمدند و به چند تا از دستگاه های موجود نگاه کرده، قدری بحث کردند، ولی هیچ توجهی به من نکردند. وقتی نابغه مشکل مشتری اول را حل کرد، شروع کرد به بازی کردن با آیپد خودش. من هم با او فقط چند متر فاصله داشتم. بعد از چند دقیقه به او گفتم : ” یواش یواش احساس نا مرئی بودن می کنم. ” او هم با یک لبخند کج و بدون حتی نگاه کردن به من گفت که به زودی یک نفر به کار من خواهد رسید. در آن زمان که حدود یک ساعت می شد، افراد آبی پوش بیشتر از مشتری ها بودند ولی کسی از من نپرسید که آیا مشکل من حل شده یا نه.

این داستان را به چند نفر دیگر از دوستانم هم تعریف کردم و انتظار داشتم متعجب شده و بگویند این اتفاق برای من اصلا نیفتاده است، ولی در کمال تعجب دیدم که آن را امری عادی می دانند. اخیرا یک مقاله در وال استریت جورنال به چاپ رسید که که می گفت مدیر اپل استور ها تمرکز شرکت را از مشتری مداری به صرفه جویی در هزینه ها تغییر داده است. همه می دانیم که این روش سال هاست در تجارت وجود داشته است و آخر عاقبت خوبی ندارد – مخصوصا برای شرکتی مانند اپل. قطعا این عمل باعث کاهش رضایت مشتری شده و فروش محصولات اپل را کاهش می دهد – که کاهش یافته است. حالا اپل دنبال راهی برای تغییر این افت فروش است. افراد زیادی از این گونه عملکرد اپل استور ها ابراز نگرانی کرده اند و می گویند برای اپل گران تمام خواهد شد.

در ادامه چند پیشنهاد برای اپل استور ها داده شده است که می تواند در افزایش رضایت مشتری ها موثر باشد.

ساختن جامعه ای واقعی

منظورم از ساختن جامعه این نیست که یک شبکه اجتماعی یا چیزی مجازی شبیه به آن درست کنند. منظورم جامعه ای واقعی و زنده است. اپل در کل بیش تر از ۴۰۰ استور دارد که نشان از داشتن نفوذی عمیق در جامعه های محلی است. در این جوامع لشکری از طرفداران پر و پا قرص اپل وجود دارند که با محصولات آن کار های خارق العاده ای انجام می دهند. قطعا این طرفداران به همراه اپل استور ها می توانند جامعه ای تشکیل دهند که بسیاری از مشکلات اپل را حل کند.

پیدا کردن مشتری های واقعی

به جای فشار آوردن به پیرهن آبی ها برای فروش بهتر، می توان مشتری های واقعی را پیدا کرد که محصولات شرکت را به چندین نفر دیگر معرفی خواهند کرد و تا آخر عمر به عنوان یک تبلیغ کننده برای شرکت خواهند بود. اپل باید این افراد را پیدا کند و با آن ها همکاری کند. شاید این افراد در اینترنت هم تجربیات خود را منتشر کرده و موجب افزایش محبوبیت شرکت شوند. اپل استور ها باید به عنوان پایه ای برای فعالیت های این مشتری ها باشند. پیدا کردن این قبیل افراد زیاد سخت نیست و هزینه زیادی نخواهد داشت.

مشتریان واقعی کنفرانس هایی ارائه دهند

اپل استور ها از ۹ صبح تا ۹ شب باز هستند. به همین دلیل زمان زیادی قبل و بعد از این مدت وجود دارد که می شود از آن به نحو احسن برای تبلیغ و جذب مشتری استفاده کرد. برای مثال یک مشتری پر و پا قرص می تواند در ساعت ۷ صبح یک کنفرانس در مورد روش های افزایش کارایی محصولات اپل ارائه دهد. یا این که بعد از ساعت ۹ یکی از کاربران اپلیکیشن های مورد علاقه اش را معرفی کند. در این صورت قطعا از دوستان و آشنایانش هم برای حضور در آن جلسه دعوت خواهد کرد که این خود تبلیغ بزرگی برای شرکت است.

استفاده از ویدیو در اپ استور

وقتی در آن اپل استور منتظر بودم، در مقابلم بنر هایی از محصولات اپل وجود داشت که هیچ علاقه ای به آن ها نداشتم. به جای آن بنر های بزرگ می توانست یک LCD بزرگ وجود داشته باشد که تجربیات مفید کاربران در استفاده از محصولات اپل را نشان داده و مرا سرگرم کند. اگر این کار در اپل استور ها انجام شود مشتریان می دانند که هنگام رفتن به آن ها وارد یک جامعه می شوند که زنده و پویا است و می تواند تجربه خوبی را در ذهن شان به جای بگذارد. یک تغییر دیگر هم که می شود در اپل استور ها به وجود آورد این است که فقط به معرفی محصولات نپردازند. اگر شما وارد یک اپل استور شوید خواهید دید که مانند مغازه های دیگر است و هیچ فرقی ندارد. آیفون ها در یک قسمت، آیپد ها در قسمتی دیگر، و در قسمت جدا گانه ای هم لپ تاپ ها. قبلا این طور نبود. قبلا وقتی وارد اپل استور می شدید، می دیدید که علاوه بر معرفی محصولات کار هایی را هم که می شود با آن ها انجام داد به شما آموزش می دهند. مثلا ویرایش فیلم و یا استفاده از فوتوشاپ. و یا مثلا آموزش هایی مانند این که چه طور دستگاه را برای استفاده بچه ها آماده کنیم. روش هایی که می توانیم با استفاده از محصولات اپل به زندگی خود نظم دهیم. و صد ها نوع آموزش مفید و جذاب. با انجام روش ها ی بالا، اپ استور ها می توانند نه تنها فروش خود را افزایش داده و میزان رضایت مشتری را بیشتر کنند، بلکه می توانند طرفداران واقعی و فعال زیادی پیدا کنند که برای یک شرکت سرمایه ای عظیم به شمار می روند. با انجام این کار ها محصولات خودشان را خواهند فروخت و نیازی به کار های تبلیغاتی عجیب و غریب نخواهد بود.



برچسب ها: apple apple store تپل اپل استور

نظرات()

آخرین مطالب Last Content
درون آیفون ۶ پلاس اپل، چه می‌گذرد؟
«تیم کوک» و وظیفه‌ی دشوار طراحی بهترین ساعت هوشمند بازار؛
گشت و گذار در جشن بیکران پاریس به همراه گوشی آیفون؛
قابلیت «Favorites & Recents» در ios 8 و دوستان همیشه در دسترس؛
کهنگی آیپد مینی، در هنگامه‌ی تازگیِ بازار آیفون ۶ پلاس؛
متن مصاحبه اخیر تیم کووک با چارلی رز
با iGames حساب تمام بازی‌ها را داشته باشید؛
سوالات متداول در مورد iOS 8
«تیم کوک» و سایه‌ی جاودان «استیو جابز»
جانی ایو: سه سال روی Apple Watch کار کردیم
در اپل، گروه های واقعا کوچک، کارهای واقعا بزرگ را انجام می دهند
آیفون ۶ یا آیفون ۶ پلاس، مسأله این است!
ساعت اپل و ترسیم افق‌های تازه در بازار «تن‌پوش‌های دیجیتال»
قیمت آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اعلام شد
اپل بالاخره تولید آی‌پاد کلاسیک را متوقف کرد
iOS 8 GM برای برنامه نویسان عرضه شد
شرکت اپل و چندین دهه نوآوری‌های ناب
قابلیت های ساعت اپل
ساعت اپل: ساعت هوشمند اپل بازار را تغییر خواهد داد
از ۱۷ سپتامبر آپدیت iOS 8 امکان پذیر خواهد بود
آیفون ۶ از نوزدهم سپتامبر وارد بازار خواهد شد
آی‌فون‌های جدید با صفحه نمایش Retina HD
اپل از نرم‌افزار‌های جانبی برای WatchKit پشتیبانی می کند
Apple Pay سیستم پرداخت الکترونیک اپل از راه رسید
قاب های چرمی و سیلیکنی جدید برای آیفون های جدید !
سنسور دوربین آیفون بهبود یافته و قابلیت های جدیدی هم دارد
آیفون ۶ و ۶پلاس با همه اپلیکیشن های موجود در اپ استور سازگارند
آیفون ۶ و ۶ پلاس طول عمر باتری بسیار بیشتری دارند
آیفون ۶ رابط کاربری متفاوت و بهتری دارد
قابلیت های جدید iPhone 6 و iPhone 6 Plus (چیپ جدید و قدرتمند A8)
نظرسنجی Poll
کدامیک از گوشی ها را می پسندید؟







جست و جو Search
آمار بازدید Statistics
تعداد کل بازدید : 9637
تعداد بازدید امروز :35
تعداد بازدید دیروز : 31
تعداد بازدید این ماه : 49
تعداد بازدید ماه قبل : 64
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
زمان آخرین بازدید :
تاریخ آخرین بروز رسانی :

---- www.Facebook.com/Mobilesns.Corporation --- www.Mobile-SNS.tk ---- کلیه ی مطالب و اطلاعات این وب سایت فقط با درج آدرس کامل وب سایت قابل درج و کپی است - Copyright © :: Mobile SNS - Apple News & Tutorials :: ,


ابزار رایگان وبلاگ

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

تصویر ثابت

ابزار وبلاگ

ابزار هدایت به بالای صفحه